אורגאני או ממומן? מה יותר טוב?

  • אני בטוח שיותר מכמה פעמים שאלתם את עצמכם, מה יותר טוב לעסק שלי? להשקיע עכשיו שעות על גבי שעות של עבודה על קידום אורגאני שאני כנראה לא אראה ממנו כלום בקרוב?
    או אולי אולי כבר לשים מודעות גוגל או פייסבוק ממונות ולראות תוצאות במיידי כדי שאני אוכל להכניס לקוחות וכסף לעסק? לשניהם יש ייתרונות, כל אחד משלו ומיד נבחן אותם.

  • קידום אורגאני היא צורת קידום נהדרת, כי בשורה התחתונה, הוא יותר אותנטי, פחות מנסה למכור את המוצר, או מה שנקרא, למכור בלי למכור בכלל, הלקוחות שמגיעים מקידום אורגאני מגיעים לאתר שלנו כי פשוט חיפשו בגוגל ואנחנו כבר היינו שם ולא בגלל שהגענו אליהם, העניין הוא שקידום אורגאני יכול לקחת ממינימום חצי שנה של עבודה ועד שנים של עבודה בלתי פוסקת, תלוי בתחרותיות בשוק המדובר, אנחנו מדברים על להתחיל ממחקר מילות מפתח, כתיבת תוכן, בניית לינקים פנימיים, לינקים יוצאים, לינקים נכנסים, אופטימיזצית האתר, שיתוף ברשתות החברתיות, פייסבוק, אינסטגרם וכו'.. וזה הוא בעצם תהליך בלתי פוסק של עבודה אל מול האתר ובזמן הזה, כנראה שאנחנו גם לא ממש רואים תוצאות בשטח, כי מאד קשה למדוד קידום אורגאני.

  • כמובן שאנחנו מחברים את האתר ל"גוגל טאג" ובודקים את הטראפיק מדיי יום ולאורך זמן, אך בזמן התהליך, הדברים לא תמיד ברורים, וגם לא בהכרח רואים תוצאות, "חכמת הבדיעבד", אז כן, קידום אורגאני הוא תהליך ארוך ועלול להיות גם מייגע, אך משתלם.

  • לעומת זאת, קידום ממומן הוא מאד פשוט, בסיום חקר מילות המפתח פשוט מכניסים אותן לתוך הקמפיין (במקרה של מודעות גוגל), רושמים את המודעה שרוצים לקדם ויוצאים לדרך, מפה הכל ברור, רואים את כמות הקליקים, רואים את כמות החשיפות למודעה, ניתן לראות את ההמרות ואנחנו יודעים בבירור, האם הלך לנו טוב במודעה או שלא, כך או כך, אנחנו יכולים ליצור אופטימיזציה כמעט מיידית לכל מודעה ברגע שיש לנו את התוצאות.

  • אז בכל זאת, מה כדאי לי יותר לעשות? יותר אורגאני? יותר ממומן? יחס של 80-20? חצי חצי? מה זה אומר בדיוק חצי? חצי מתקציב השיווק הממומן, והשאר ילך לאורגאני? ומה עם זה לא יספיק? אם זה חצי מהזמן שאני משקיע?

  • אז זהו, שאין נוסחת קסם, כל עסק הוא אינדיווידואל בפני עצמו ויש לבחון כל מקרה לגופו, לרוב העסקים, מומלץ כמובן לעבוד עם שני הצורות, כמה?
    כמו שכתבנו, תלוי בעסק, ישנם עסקים שבאמת מתאים להם לתת 20% אחוז אורגאני ו-80% ממומן, או אולי בדיוק הפוך, אבל ישנם גם עסקים שלא זקוקים בכלל לאורגאני, כמו עסקים קטנים שרק מוכרים מוצר מסויים ופועלים נהדר גם ללא אתר, אבל שוב, זה הוא לא עסק במדע מדוייק וישנם גם עסקים שאולי עוסקים אך רק בקידום האורגאני שלהם, הם עסקים מוכרים, ותיקים, עוברים מפה לאוזן ויכול להיות שקידום ממומן רק ייגרע להם כסף מהתקציב ויבזבז להם כסף לשווא.

  • אז מה יותר מתאים לעסק שלכם? בתור בעל עסק בעצמי, אני יכול להגיד שחלק מבעלי העסקים כבר פשוט מכירים את העסק שלהם ויודעים בעצמם מה טוב להם, ולפעמים גם לא בהכרח, הריי תמיד יכול להיות טוב יותר.
    אז אם אתם עדיין מתקשים להגיע להחלטה, בואו למנטור דיגיטל ונפתור את זה ביחד.