מעורבות בפוסטים

מה היא מעורבות ולמה אנחנו צריכים אותה? (באנגלית Engagement) מעורבות היא בעצם כל מה שכולל פעילות פיזית שקשורה לפוסטים שלנו, לייקים, תגובות ושיתופים ככל שיש לנו יותר מהם בזמן קצר יותר, כך הפוסט שלנו ייתפוס יותר מומנט ויקבל יותר חשיפה.

חשוב לדעת, הרבה עוקבים ולייקים לדף זה נחמד, אבל זה לא הכל, וזה גם בכלל לא העיקר, במקרה שלנו, עדיף לרוב קהל מצומצם יותר, אך איכותי,
כי למשל, דף עם 10,000 לייקים כאשר פוסטים שלו מקבלים בין תגובה לשניים, המספרים נעשים חסרי ערך,
לכן הסדר צריך להיות הפוך, קודם כל ליצור את התוכן האיכותי ומתוך הקהל האיכותי לבנות קהילה ולהגדיל אותה.

אז אחרי שהבנו מה זה אומר מעורבות, אני חושב שדיי ברור  לכולנו מדוע אנחנו רוצים יותר ממנה וכמה שיותר, ישנן הרבה דרכים להשיג מעורבות נוספת בפוסטים שלנו אף על פי שהרבה פעמים זה קשור ביצירתיות, אך גם על זה ניתן להתאמן, אתם תופתעו.

תמונות

אחד הדברים הראשונים שאנחנו רואים בפוסטים זה התמונה, אומרים שתמונה יכולה לספר סיפור של 1000 מילים, וככה גם אמור להיות הפוסט שלכם,
תמונה טובה תמיד תופסת את העין, ואם נתפסנו על תמונה מסוימת, יש סיכוי טוב שעכשיו גם נקרא את הפוסט, כי אנחנו רוצים להבין למה מישהו פרסם את התמונה המגניבה\מצחיקה\מפחידה\מעניינת הזאת.

סיפורים מעניינים

מה שמביא אותנו לחלק הבא, כשאנחנו כותבים את הפוסטים שלנו, כדאי שיהיה מאחוריהם משהו, נסו לספר סיפור מעניין ופחות להטיף לאנשים, הרשתות החברתיות זה מקום שבו אנשים לרוב נמצאים בשביל קצת שקט או בידור מסוים, ולכן באמת אפשר לספר סיפור על כל אחת מהדוגמאות שכבר הבאנו, איזה סיפור הזוי, אולי איזה סיפור מצחיק, משהו מעניין שיהיה בו בסוף טוויסט בעלילה, רק תשתדלו לשמור על הסיפור שלכם אוטנתי שלא יהיה מבויים יותר מדיי, גם אם אתם רושמים סיפור שלא באמת קרה רק בשביל דוגמא, זה לפעמים עלול להרגיש מנוכר ורחוק מן המציאות מה שעלול לגרום לתגובות שליליות.

סוגי קהלים

נסו ללמוד את הקהל שלכם, אם תקלעו לטעם שלו, אתם תשאירו לו טעם לעוד והוא יחזור בשמחה לכל פוסט שתעלו, וכאשר כותבים תכנים לקהל שלכם, נסו לתת להם ערך מסויים, תיידעו אותם במשהו שהם לא ידעו או צריכים לדעת, נסו ללמד אותם משהו חדש,הציתו בהם מוטיבציה לטובת העיסוקים שלהם וכנראה שגם המוטיבציה שלהם לקרוא את הפוסטים שלכם תעלה להם.

זו לא בושה לבקש עזרה

לכולנו יש משפחה, חברים וקולגות ולפעמים הם יהוו חלק מהקהילה שאנחנו מנסים לבנות, קהילה, דף אינסטגרם או כל דבר, אז לבקש מהם עזרה בשביל ההנעה הראשונית של הפוסטים בשביל לייקים ותגובות, זו לא בושה וזה לא סוד והרוב עושים זאת כמובן, מה שכן, זה לא תמיד כיף וגם לא תמיד נעים ואולי מרגיש קצת מזויף, כך או כך זה אופציונאלי לחלוטין, כמו כן, יש גם את הצורך לדעת להניח את האצבע עד כמה אפשר למשוך את זה, כי לרוב, חברים וקולגות אולי יהיו קהל נאמן, אבל לא בהכרח הקהל שאנחנו מחפשים.

האשטגים

זה נושא בפני עצמו, מאד רלוונטי לפלטפרומות אינסטגרם וטיק-טוק, אך ניתן להשתמש גם במקומות אחרים, כמו פייסבוק ולינקד-אין,
בשביל שהשימוש בהאשטגים יהיה איכותי ויניב פירות, יש להתחיל במחקר האשטאגים רלוונטיים, את המחקר ניתן לעשות באמצעות סריקה קלה של המתחרים, דפים דומים וכל מה שרלוונטי למוצרים או לעסק שלנו, לפעמים זה גם קצת עניין של זמן, ניסוי וטעיה, ניסוי וטעיה כי לפעמים מה שעבד לעסק אחד לא בהכרח יתאים לשלנו וזמן כי מה שהיה נכון אתמול לא בהכרח יהיה נכון להיום ואף אחד לא יודע מה יהיה מחר, לפעמים לנסות גם להריץ האשטאג חדש ולגרום לו להיות ויראלי יכול להיות בדיוק מה שיזניק אתכם קדימה ויעשה את העבודה.