האם פייסבוק עומדת למות?
המניה של פייסבוק (Meta) ירדה 73.7% בשנת 2022,
האם פייסבוק עומדת למות?
למה זה קרה בכלל? מה צופן העתיד?
אני לא מדיום, אבל...
טוב, אז לכל מי ששואל מה צופן העתיד, כמובן שאין לי תשובה חד משמעית לתת לכם,
כי את העתיד עדיין אף אחד לא יכול לראות,
כי את העתיד עדיין אף אחד לא יכול לראות,
אבל, ויש פה אבל גדול תנו לי לתת לכם הערכה לפי הידע שלי ולכן אתן לכם קצת ידע מקדים,
כשמארק צוקרברג הקים את פייסבוק, אף אחד לא ציפה שהוא הולך לפתוח עולם חדש של שיווק דיגיטלי,
עולם מאד ויזואלי שבעצם יוצר אצל אנשים את הביקוש ולא להפף (כמו בגוגל, שם הביקוש כבר קיים ואנשים מחפשים לקנות).
עולם מאד ויזואלי שבעצם יוצר אצל אנשים את הביקוש ולא להפף (כמו בגוגל, שם הביקוש כבר קיים ואנשים מחפשים לקנות).
ולכן אני דווקא דיי אופטימי לעתיד פייסבוק, אם יש משהו שפייסבוק(או בכללי חברות גדולות, אבל לא רק) טובה בו,
זה ליצור ביקוש, ולא לחפש את הביקוש ולמכור לפי זה,
זה ליצור ביקוש, ולא לחפש את הביקוש ולמכור לפי זה,
פייסבוק קובעת את הקצב ומכתיבה אותו ללקוחותיה ולמתחרות שלה,
דבר שני, פייסבוק היא עדיין מרכז הסושיאל הגדול בעולם, נכון יש את טוויטר(שעוד מעט בכלל תהיה חברה פרטית)
ויש את הטיק-טוק שעולה חזק, יש את יוטיוב ועוד שלל רשתות שכולנו מכירים ואוהבים
וכולם בכלל אומרים שכל הצעירים עוזבים אותה, אבל הם עדיין לא פייסבוק, לא בגודל ולא בהשפעה.
ויש את הטיק-טוק שעולה חזק, יש את יוטיוב ועוד שלל רשתות שכולנו מכירים ואוהבים
וכולם בכלל אומרים שכל הצעירים עוזבים אותה, אבל הם עדיין לא פייסבוק, לא בגודל ולא בהשפעה.
קונצרן מטא
המנייה של פייסבוק נקראת Meta כי מארק צוקרברג כבר לא כולל תחתיו רק את פייסבוק,
אלא גם את אינסטגרם, "ווצאפ" והרכישה האחרונה שלהם
אלא גם את אינסטגרם, "ווצאפ" והרכישה האחרונה שלהם
של האוקולוס, משקפי המציאות מדומה (VR) למי שלא הכיר,
חלק מהירידות של פייסבוק אמנם נבעו לדעתי האישית מתוך התנהלות שכושלת להסתנכרן עם המציאות,
אבל חלק נוסף היה בגלל ההשקעות של פייסבוק בעולם החדש שהם רוצים ליצור,
אבל חלק נוסף היה בגלל ההשקעות של פייסבוק בעולם החדש שהם רוצים ליצור,
ה-Metaverse, שזה הולך להיות החלל הדיגיטלי שבו נחווה דברים בצורה חדשה באמצעות משקפי האוקולוס,
טכנולוגיה שנמצאת בקושי בחיתוליה,
טכנולוגיה שנמצאת בקושי בחיתוליה,
אז לדעתי, העתיד מתקדם חזק לכיוון הזה, יהיו לנו חוויות עסקיות חדשות,
חוויות גיימינג חדשות שלא תיארנו לעצמנו חוץ מבסרטים והסדרות,
חוויות גיימינג חדשות שלא תיארנו לעצמנו חוץ מבסרטים והסדרות,
אבל אולי הרבה יותר מעניין מזה, גם לי באופן אישי וגם לחברת מטא,
הוא עולם וחווית השיווק החדשה שתהיה שם,
לדעתי, לשם צוקרברג שואף, לשלוט בעולם התוכן, המידע והשיווק של היקום החדש הזה שייקרא מטאוורס
לדעתי, לשם צוקרברג שואף, לשלוט בעולם התוכן, המידע והשיווק של היקום החדש הזה שייקרא מטאוורס
(לא לדאוג יותר מדיי, גם יקומו מתחרים),
אחד מהאינדיקטורים הנוספים שאני חושב שבגללם פייסבוק אינה תחת סכנה,
היא עצם העובדה שהיא בן החברות ה"טק" הגדולות בעולם שלא פיטרה עובדים,
עדיין, (הפוסט נכתב לפני הודעת פייסבוק על הפיטורים, לדעתי רצתה להשרות תחושת בטחון כל עוד ניתן)
מה שבטוח, בעתיד יהיה מעניין,
אם אהבתם את התובנות שלי,
אתם מוזמנים לשתף את הפוסט שלי
(נכתב במקור בעמוד הפייסבוק שלי)